Hier volgt een verkorte versie van het beleidsplan. Voor de volledige actuele versie kunt u ons benaderen via ons mailadres, of per post.
Het beleid is om het scheppingsmuseum van een “museum-in-opbouw” in enkele jaren te laten uitgroeien tot een volwaardige educatief verantwoorde en interessante bezoekersplek, doe-gelegenheid en informatiecentrum.
a. Beleid en doelen op KORTE termijn (tot 12 maanden):
-het mogelijk maken van incidentele openingen in de schoolvakanties
-het voorbereiden om tenminste 1 dagdeel per week open te zijn.
-het werken aan naamsbekendheid dmv advertenties, folders, flyers, en deelname aan tenminste 1 beurs
-het verder leggen van en onderhouden van contacten met andere musea en aanverwante organisaties
-het aanschrijven van scholen
-het ontwikkelen van een aantal doe-spelletjes en educatieve werkzaamheden voor de jeugd
-het opbouwen van een inkomenspositie t.b.v. het museum
-het verbeteren van deze website, en andere uitingen.
b. Beleid en doelen op MIDDELLANGE termijn (1 tot 3 jaar):
-het regelmatig daadwerkelijk opengaan op tenminste 1 dagdeel per week
-naamsbekendheid verder opbouwen, deelname aan verschillende beurzen e.d. per jaar
-contacten leggen met meer wetenschappelijke instellingen
-het aanschrijven van meer scholen, kerken, culturele en andere instellingen
-uitbouwen collectie
-perfectioneren website
-het zo mogelijk reguleren van een constantere inkomensstroom om het museum te laten voortbestaan.
c. Beleid en doelen op LANGE termijn (5 jaar e.v.):
-zoeken van definitieve vestigingsruimte
-grotere verscheidenheid opbouwen aan educatieve en wetenschappelijke en bijbelse challenges en doe-mogelijkheden
-een wetenschappelijk en educatief verantwoorde collectie opbouwen t.a.v. de schepping
(2-1-2021)